Arrangörsinformation drive-in bio på Rosvalla

bil framför bioduk

OBS! Höstens planerade datum är tills vidare inställda.

Efter den senaste tidens inställda evenemang både inom idrotten och kulturen vill Nyköpings Arenor arrangera smittsäkert biomys på Rosvalla. 

Vill ni vara med och anordna drive-in-bio, ordna något trevligt för Nyköpingsborna och samtidigt tjäna pengar till er förening?

Hur går det till:

Nyköpings Arenor ställer upp en storbildsskärm vid parkeringen/entré H mellan Multihallen och Tennishallen vid Rosvalla. Filmljud via frekvens i bilens FM-radio.

Nyköpings Arenor säljer biljetter till drive-in-bion i förväg, och 25 bilar med max 2 personer i varje bil får komma in på området. Föreningen får också ansvara för kringaktiviteter som försäljning av förtäring på drive-in-bion.  

Vem kan vara samarrangör:

Alla ideella föreningar som finns i Nyköpings kommuns föreningsregister.

Var: 

Filmvisningarna kommer att hållas vid parkeringen/entré H mellan Multihallen och Tennishallen vid Rosvalla.

När: 

OBS! Höstens planerade datum är tills vidare inställda.

Biljetter till besökare: 

Säljs via Nyköpings Arenors biljettsystem och återförsäljningsställen nykopingsguiden.se/program, servicecentret Rosvalla, Culturum och Turistbyrån.

Pris: 200 kr per bil ink. serviceavgift. Intäkterna fördelas mellan NA (100 kr) och Föreningarna (85 kr).

Ansvarsfördelning:

Nyköpings Arenor:

  • står för all teknik kring filmvisningarna och den personal som behövs för detta.
  • beställer filmerna från Swedish films.
  • lägger upp och säljer biljetterna via sina återförsäljningsställen.
  • marknadsför i Nyköpings kommuns kanaler (nykopingsguiden.se och sociala medier) samt annons i SN.

Föreningen:

  • Väljer ett av ovan filmdatum för ”sin” kväll.  
  • står för entrépersonal som kontrollerar biljetter och hänvisar bilar till rätt plats (minst ca 2-3 personer)
  • står för försäljning av förtäring som popcorn, godis, dryck, fika och/eller enklare mat.
  • marknadsför i sina kanaler till sina medlemmar

Om fler än 4 föreningar visar intresse kommer platserna att lottas ut.

Vad ska föreningen skicka in :

  • Vilka kringaktiviteter ni tänker som t ex. förtäring, försäljning av merchandise, andra aktiviteter innan eller efter filmvisningen (obs! enbart för dem som köpt biljett).   
  • Önskemål om filmvisningsdatum (tisdag kväll)

Anmälan och frågor skickas till:

Lisa Ahrenberg, Evenemangsassistent Nyköpings Arenor lisa.ahrenberg@nykoping.se, 0155-45 74 66