Checklista för arrangörer

Har du kontakt med tävlingdeltagare, tränare, föreningar, besökare och företag på ett eller annat sätt? Arrangerar du större cuper och evenemang? Då är du ett ansikte utåt och superviktig för Nyköping!

  • Känn att du är viktig
    Inse att just du kan vara den första kontakten med din klubb/förening och Nyköping som plats. Inse att du är viktig och ta ansvar för din roll.

  • Tänk efter före
    När du planerar ditt evenemang/arrangemang -vad kan du göra för att locka just till din aktiviet? Vad vill du att man ska känna, tänka och göra när man får information, ser bilder eller kommer i kontakt med dig?

  • Tänk på första intrycket
    Du har ungefär 7 sekunder på dig att skapa ett gott intryck. Ta ögonkontakt, fånga gärna upp kundens/besökarens namn och le. Leende smittar! Och du - även det digitala förtsa intrycket är viktigt idag!

  • Hissa och uppmuntra kollegor och medlemmar
    Sprid glädje och energi! Se er som ett team som ska vinna en match. Positiv energi ger ofta positiva kunder och besökare som kommer tillbaka.

  • Vässa din kunskap
    Var förberedd och påläst varje dag. Kunskap inger förtroende. Vem har du framför dig? Få koll på vad dina kunder/besökare vill ha. Gör en FAQ! 

  • Ge personliga tips
    För att ge ett mervärde till besökare som kommer till ditt arrangemang - ge personliga tips på aktiviteter, restauranger och andra upplevelser som de kan göra när de är här. Plocka fram dem när du berättar om Nyköping! Och du behöver inte kunna allt. Tips: gör en Topp5 lista! Se mer på nykopingsguiden.se/ambassador

  • Skicka vidare!
    Tänk att du har stafettpinnen när du har kunden/besökaren i telefon eller framför dig. Du skickar sen pinnen vidare till en kollega som tar vid. Det är helhetsupplevelsen av en kommun, plats eller event som gör att kunder kommer tillbaka.

  • Det lilla extra
    Överraska dina besökare/kunder - bjud på det lilla extra som de inte förväntar sig. Tips: Inplanerade överraskningar.

  • Skapa wow-känslor!
    De kommer glömma vad du sa och vad du gjorde, men inte hur du fick dem att känna sig!