Leende kvinna med lockigt långt hår. En rund rosa cirkel syns i hörnet med texten Stolt ambassadör.

Skapa wow-effekter och lönsamhet med gott ambassadörskap

Med verktyg, inspiration och kunskap kan vi alla som är verksamma inom besöksnäringen skapa bättre lönsamhet och bättre upplevelser för våra besökare. Om vi alla lägger tid på att öva regelbundet och skapar rutiner för att vässa vårt ambassadörskap, på samma sätt som för andra arbetsuppgifter, kommer vi långt.

 

Gör som idrottsmännen - öva på att bli bäst...

Hur vässar vi ambassadörskapet för Nyköping på min arbetsplats?

Kollegor i servicebranschen berättar.

Vad är ambassadörskap för dig?

I filmen berättar fyra personer vad ambassadörskap är för dem .

Klicka och se filmen

It´s all about the people...

Vi alla är ambassadörer för vår plats. Grannen, idrottsföreningen, tjejen i kiosken och du.

Föreställ dig att du är med i ett stafettlopp...

Expediton ambassadör - Stafetten.

Häng med Maria och Marie på en resa och på prat om ambassadörskap, känslor och tankesättet "Stafetten". Och på ett besök på Runnvikens pensionat.

Se filmen endast 8: 46 min lång

Tänkvärt.

När du har en besökare/vän/släkting framför dig är du i direktsändning!
Då är ditt bemötande och dina personliga tips avgörande för besökarens helhetsupplevelse av Nyköping.

Vad vill du att dina besökare ska känna?

Expedition ambassadör - Resecykeln.

Vad vill du att dina besökare ska känna, tänka och göra? Häng med Maria och Marie på en resa och på prat om ambassadörskap och vad vi kan göra i resecykelns olika faser. Och till Scandic Stora hotellet för att träffa Sara.

Se filmen -endast 8.43 min lång.

Hur skapar vi wow-känslor?

Vad du vill att dina besökare ska känna när de besöker din webb, tar kontakt via telefon och slutligen besöker din verksamhet? Utifrån dina svar kan du göra en serviceplan till din verksamhet.

Öka din konkurrenskraft idag

En serviceplan kan göra skillnad.

Om du svarar på frågorna vad du vill att besökaren ska känna, tänka och göra när hen kommer i kontakt med din verksamhet i resecykelns olika faser, och därefter sätter aktiviteter och rutiner för att uppfylla dina svar- då är du igång med just din serviceplan!

Gör en serviceplan

Skicka vidare.

Rekommendera och skicka vidare besökare till andra upplevelser i vårt område.

En levande mötesplats vid havet

Berättelsen om Nyköping

Varsågod! Detta är en film som du gärna får ta del av, sprida och använda innehållet i din marknadsföring.

Hur berättar du om Nyköping?


Gå tillbaka till startsidan