nyköpingsguiden.se
SannYoga i vardagen
SannYoga i vardagen
SannYoga i vardagen

SannYoga i vardagen

Söker du efter något som hjälper dig att få lugn och fokus, som tränar både kropp och knopp samt utmanar dig motorisk, så att du håller i längden? Då är yogan det du söker!

Jag leder yogapass i både Kundalini- och Medicinsk yoga, samt har Familjeyoga/ sagoyoga där både vuxna och barn deltar. Kundaliniyogan gör du på yogamattan och Medicinskyoga utför du sittande på stol. I yogan är det ok att vara olika och du deltar utifrån dina unika förutsättningar.


Ett yogapass innehåller olika rörelse och positioner, andning, avslappning och meditation. Yogan ökar din kroppsliga medvetenhet och skapar förutsättningar för cirkulation och större rörlighet i muskler och leder.Yogan ger dig även kraft och förmåga att ta fram de resurser du har inom dig, så att du medvetet agera istället för att impulsivt reagera.  


En medveten och djup andning syresätter blodet, lugnar ner hjärtat och bidrar på så sätt till att du bl.a. upplever minskad stress och får bättre sömn. I förlängningen leder felaktig andning till dåligt blodflöde till hjärnan, med migrän, ångest, glömska och trötthet som följd. Det är därför A och O att lära sig att andas på rätt sätt. Genom att göra det kan man påverka sin hälsa på ett positivt sätt.


Avslappning och vila är avgörande för hälsa och välbefinnande. I ett Kundalini-/Medicinskyoga pass är vilan ett viktigt moment.  Kombinationen ansträngning och vila gör att kroppen känner in skillnaden och lättare kan slappna av. Vi klarar stress och påfrestningar bättre om det finns regelbundna stunder av återhämtning och total avslappning. Många upplever att de har lättare att somna och sover bättre då de börjat med yoga.


/Susann Wass


Kundaliniyoga- och Medicinskyoga instruktör

Tillgänglighet

MY Din VC hösten 2019.pdf