Frågor och svar

Kontakta Lokalbokningen/Rosvalla Servicecenter:
- Telefon: 0155 24 89 10.
- E-post: lokalbokningen@nykoping.se.
- Adress: Idrottsvägen, 611 62, Nyköping.

Telefontider:
Måndag – fredag 08.00 – 17.00 (stängt för lunch 12.00 – 13.00.)
Lördag – söndag 07.00 – 16.00 (stängt för lunch 12.30 – 13.00)
Nyköpings Kommuns Kundservice svarar vardagar mellan 09:00 - 16:00.

Servicecenter Rosvalla, öppettider:

Måndag – Fredag: 08.00 – 18.00. Stängt för lunch 12.00 – 13.00.
Lördag – söndag: 07.00 – 16.00. Stängt för lunch 12.30 – 13.00.

Vanliga frågor och svar 

När kan jag senast avboka en lokal som jag har bokat? 
Senast en vecka innan bokat tillfälle om det inte avser en match, arrangemang eller festlokal, då är avbokningspolicyn tre veckor.  

Var köper jag och registrerar en tagg för bokad lokal? 
Hos servicecentret på Rosvalla. Taggen kostar 70 kr att kvittera ut och är en engångskostnad. Vi återlöser inte köpta taggar.  

Vad gäller i era lokaler? 
Här hittar du ordningsreglerna för våra gymnastiksalar, idrottshallar och mötesrum.  
Här hittar du ordningsreglerna för vår festlokal Stora Träffen.  

Vad gör jag om jag kommer till lokalen och ser att något är trasigt eller att det inte är städat? 
Kontakta Lokalbokningen direkt på e-post eller telefon. Om Lokalbokningen har stängt, ta en bild och skicka till dem på mejl.  

Behöver jag ha ett inlogg på er sida för att kunna boka lokal? 
Nej, det går bra att boka genom att endast fylla i korrekta uppgifter. Du kan välja att skapa ett inlogg och då sparas dina uppgifter automatiskt så du slipper fylla i allt igen nästa gång.  

Hur gammal måste jag vara för att boka en lokal? 
För att boka en av våra gymnastiksalar behöver du ha fyllt 18 år, för festlokaler behöver du ha fyllt 25 år.  

Hur gör jag om jag har glömt något i en idrottshall eller gymnastiksal? 
Om du har glömt något på Rosvalla, samlar vår personal in det i vår upphittat-låda som du hittar i entréhallen. Har du glömt något i en annan lokal tar du kontakt med lokalbokningen.  

Hur betalar jag? 
Bokningar i gymnastiksalar och festlokaler kommer på post månaden efter din bokning. Bokningar på Rosvalla likaså, men de kan du också betala direkt på plats i servicecentret. Om du hellre vill få en elektronisk faktura måste du anmäla det till din bank. Ange organisationsnummer 212000 – 2940. Om du har fått en felaktig faktura, kontakta lokalbokningen.  

Jag är först på plats och måste larma av lokalen som jag har bokat, hur gör jag? 
Tryck A på kortläsaren, lägg taggen mot och slå din personliga pinkod. Du behöver inte larma på när du lämnar lokalen, det sköts automatiskt. Släck bara lyset och se till att dörren är ordentligt stängd.  

Varför registreras inte min tagg automatiskt vid bokning? 
Det är två olika system och kräver manuell hantering från vår personal i Lokalbokningen.  

Jag jobbar på Nyköpings kommun och har redan en tagg, kan jag använda den när jag hyr en lokal? 
Ja, för det mesta. Ta kontakt med Lokalbokningen för att kolla att din tagg är kompatibel med kortläsaren i den lokal du har hyrt.  

Hur gör jag om det blir problem med taggen/läsaren efter lokalbokningens öppettider? 
Kontakta Nyköpings kommuns fastighetsjour på 08-454 22 03. Det kan medföra en kostnad vid handhavande fel och det kan bli en viss väntetid innan jouren är på plats.