Vad berättar du om Nyköping som besöksmål?

Har du hört uttrycket ”hisspitch”?  Uttrycket kommer från att sälja in sig själv, en produkt eller en idé på så kort tid som möjligt. 

 

Vad betyder uttrycket hisspitch?

Föreställ dig att du står i en hiss på väg upp till tionde våningen och på tredje våningen kliver en person in som kan påverka ditt liv - kanske en chef, en investerare eller en arbetsgivare från ditt drömjobb. Du har nu bara 30 sekunder på dig att få personen att lyssna på just dig, sälja in dig själv, "pitcha" en idé eller liknande.

Sälj in besöksmålet Nyköping med din personliga hisspitch

Vi tycker att hisspitchen även kan användas för att sälja in Nyköping som besöksmål! För visst stämmer det att du får frågan ibland, till exempel när du är på semester eller träffar andra svenskar någon annanstans i Sverige eller i världen,

"- Varifrån kommer du? Nyköping, var ligger det?"

 

En hisspitch för besöksmålet Nyköping kan vara bra när du exempelvis

  • vill att kompisgänget/släktingarna eller någon annan ska komma just till Nyköping på besök. Du måste då ha argumenten varför de ska välja just Nyköping före exempelvis västkusten.

  • vill hålla ett möte/svensexa/konferens/kurs här i Nyköping. Du behöver i samband med inbjudan sälja in de extraupplevelser som deltagarna kan få när de kommer till just Nyköping.

  • vill förlägga exempelvis bröllopsfesten i Nyköping och ska övertala svärmor att bo över på hotell och stanna lite längre. Hon gillar inte hotell, men kan möjligen övertalas ifall de erbjuder något alldeles extra…

Vad är det som är så bra med att besöka Nyköping (förutom att just du bor här förstås)? Det är frågan. Har du svaret? Då är det början på just din personliga hisspitch!

Frågor att svara på för att skapa din egen hisspitch

  • varför har du valt Nyköping?
  • vad är det bästa med Nyköping för dig?
  • vad finns här du tycker extra mycket om?

 

Gå till startsidan